2maandennepal.reismee.nl

En toen was ik er...

Na een vlucht van zo'n 18 uur met ongeveer een uur vertraging geland op Kathmandu Airport. Het vliegveld is een oud gebouw en overal lopen mannen met grote geweren rond... je merkt gelijk dat je in een hele andere wereld bent.

Wat mama ook al schreef, overal om je heen auto's die heel hard toeteren, dieren kunnen op de weg lopen(koeien bijvoorbeeld) en overal gaten. De auto's rijden niet netjes op 1 weghelft, nee ze gaan van kant naar kant en je rijdt als het ware zigzagend door het overige verkeer heen.

Ook zitten er veel gaten in de weg waar de taxichaffeurs netjes omheen zigzaggen.

Toen ik bij het hotel kwam moest ik eerst inchecken, en kwam Jurgen(een nederlandse medewerker) naar me toe om te vertellen dat ik eerst wel kon opfrissen ofzo en dat hij me daarna informatie zou geven.

Vandaag kreeg ik een beetje informatie en morgen krijg ik een rondleiding en meer uitleg. Ook moest ik een Nepaleese simkaart halen want dat is goedkoper om onderling te bellen.

Daarna vroeg hij of ik zin had om met een paar meiden naarBudha Stupa te gaanen dat hebben we gedaan. Nadat we de tempel bekeken hadden gingen we terug naar Thamel om daar rond te kijken:D toen bedachten de twee engelse meiden met wie ik op stap was om naar de Monkeytempel te gaan dus dat deden we!

De monkeytempel staat op een heuvel en je moet dan ook een hele hoge trap op om er te komen maar het was zeker de moeite waard! boven nog even op een dakterras wat gedronken en toen werd het tijd om weer naar beneden te gaan.

In het hotel heb ik beschikking tot internet maar ik weet niet hoe dat zal zijn als ik straks in het gastgezin zit!

Reacties

Reacties

evelyn

Hoi Linda,

Ik weet niet of je mij (nog) kent, via je moeder en Mensen voor Mensen. Ik vind het echt heel stoer wat je gaat doen. Veel succes daar in Nepal. Het wordt vast een prachtige ervaring.

Ineke M.

Hoi Linda,

Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Zou je ook wat willen vertellen via welke organisatie je dit bent gaan doen, waarom je dit doet en wat je denkt mee te gaan maken?
Voor de wat minder geïnformeerde lezers van jouw weblog misschien wel leuk. Met hartelijke groet, Ineke M.

Linda

hoi Ineke,

ik doe dit via de organisatie Projects Abroad. Ik hoop wat meer te leren wat interressant is voor mijn opleiding verpleegkunde, ofwel hoe het er in een ziekenhuis hier eraan toe gaat en dat soort dingen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!