2maandennepal.reismee.nl

Bezig met voorbereidingen

Zaterdag is het dan zover...dan reizen Ronald en ik af naar Nepal.

Vorige week is Linda een paar hotels afgegaan in Bhaktapur, om te kijken wat het meest geschikt is voor ons. Ze kreeg gelijk overal een rondleiding en elk hotel was natuurlijk de beste van de stad

Laughing
. Wij hebben op internet gekeken en zijn het eens met haar keuze. Gisteren heeft ze het Himalaya Guest House voor ons geboekt en als het goed is komen ze ons van het vliegveld ophalen.

Samen met Linda hebben we een beetje een planning gemaakt van wat we daar zullen gaan doen. Linda moet natuurlijk gewoon werken en zoals het er nu uitziet, gaan wij met zijn tweeën nog een paar dagen weg naar het bekende natuurpark Chitwan. Dit is een busrit van 6 uur, dus het is wel een overwinning dat 'mijn' buschauffeur in een oude bus van daar wil stappen! Op internet zie je overal dat als je in Nepal bent geweest, dat je in ieder geval naar Chitwan moet gaan! Verder natuurlijk de hoofdstad Kathmandu, de plaats waar we verblijven Bhaktapur, de werkplek en gastgezin van Linda. Het is jammer dat de gastouders er niet zijn, maar dat is niet anders.

We hebben ook nog een lijstje van Linda gekregen, een paar kleine dingetjes die ze eigenlijk mist. Eigenlijk wil ze ook dat we mayonaise en curry meenemen, maar ik ben nog aan het uitzoeken of we dat mogen meenemen. Ze eten daar nl. elke dag (droge) rijst en droge aardappelen. Samen met een ander nederlands meisje dat daar woont, wil ze graag mayo of curry bij de aardappelen doen.

Nog maar 4 dagen en dan gaan we!!!!!!!!!!!