2maandennepal.reismee.nl

Onze eerste dag met Linda

Om half 9 landden we in Kathmandu en na het visa geregeld te hebben konden we door de douane. De bagage gepakt en daar stond een hele mooie, Nepalese Linda op ons te wachten. Ze had een echt typisch nepalese rok aan en hij stond haar goed!

De man van het hotel stond al op ons te wachten, een heel klein busje en de rit kon beginnen. Zoals Linda al eerder beschreef, wat een chaos!!!! Overal her en der toeterende auto's en overal lopen mensen.

We kwamen al vlot in Bhaktapur aan bij ons hotel, we zitten op 4 hoog. Dus in deze plakkerige warmte elke keer 4 trappen omhoog. Het is een keurige kamer met douche en toilet, dat heeft Linda keurig geregeld.

Even bijkletsen en bijkomen en we gingen Bhaktapur in met zijn 3en. Linda loopt er als een volleerde Nepalese dame bij! Wij schrikken nog bij elke toeter, maken ons klein en Linda loopt stoïcijns door! Echt schitterend om te zien, hoe snel ze het hier eigen heeft gemaakt.

Op een dakterras nemen we een lunch en daarna gaan we het avontuur 'bus' aan. Die bussen zijn heel bijzonder. Twee mannen roepen keihard contineu de plaatsnaam, maar zo snel dat het niet te verstaan is. De bus wordt volgepropt en iedereen kan erbij is hun motto. Linda hoeft altijd maar 10 roepie te betalen (=10 cent), maar de conducteur wilde van ons echt 20 roepie.

En zo kwamen we in Banepa uit, de plaats waar Linda 2 maanden woont. We gaan naar haar huis en in de loop van de middag maken we kennis met haar huisgenoten. We merken aan Linda dat ze het leukt vindt dat wij er zijn en dat ze ons kan voorstellen. Wij doen ook ons best met ons engels, maar moeten er nog bij nadenken terwijl we aan Linda merken dat het al vanzelf gaat.

Eten doen we weer in Bhaktapur en daarna gaat Linda weer terug met de bus naar huis. Nu zit ik beneden in het hotel, want daar hebben we wifi.

Het is hier nu 20.05 en we zijn onwijs moe, met nauwelijks slaap de afgelopen nacht. We gaan dan zo ook lekker douchen en dan heerlijk slapen.

groetjes van ons uit Bhaktapur

willie

wat geweldig om jullie verhalen te lezen, Ik leef helemaal mee hoor, ga zo door hahah, dan genieten wij er ook nog van, Groetjes van wllie

Danielle

dank je Willie!
Daar doen we het oa toch voor en het is handig als dagboek voor als ik een fotoboek maak.
We hebben al zo'n honderd foto's gemaakt!

willie

die kom ik vast nog wel een keer bekijken ;-)))