2maandennepal.reismee.nl

We zitten in Chitwan

Gisterochtend werden we om half 7 uit ons hotel in Kathmandu opgehaald en dat in de vakantie!!! De avond ervoor waren we met Linda naar Tamel in Kathamndu gereist met de bus, voor slechts 50 cent met ons drieen 3 kwartier in de bus! We namen daar een hotelkamer waar altijd alle vrijwilligers van Projects zitten en we hebben door de toeristenwijk Tamel gelopen. Leuke winkeltjes en heerlijk bij een steakhouse gegeten, Linda weet inmiddels heel goed de goede tentjes te vinden!

Maar we werden dus opgehaald en naar de bus gebracht. Daar kregen we te horen dat we in Chitwan gewoon ons ticket omhoog moesten houden en dan kwam iemand ons ophalen, op het eindpunt. Allebei hadden we een beetje zoiets van ' op hoop van zegen'. Het werd een rit van 6 uur over wegen die je nauwelijks weg kunt noemen. Alleen maar gehobbel, echt niet normaal, in Nederland zou iedereen weigeren daar overheen te rijden! Soms moest de chauffeur wat tijd inhalen en reed dan als een zot zo hard over al die bergwegen. Het was wel een schitterende rit, grotendeels langs een wild stromende rivier en alleen maar door de bergen!

En jawel, aan het eindpunt stonden allemaal mannen met een folder van hun resort in handen en ook ons mannetje stond erbij. We gingen in zo'n open jeep naar het resort, echt schitterend, door de rijstvelden heen. We werden heel warm welkom geheten en we hebben een super mooie kamer! Wat een luxe in vergelijking met de andere 2 hotels.

Na een overdadige lunch gingen we even rusten en daarna werden we wakker gemaakt voor de jungle safari. Met een groepje Chinezen reden we weer in de jeep, met zijn 16en!!!! We kwamen bij een rivier aan en daar bleken we overheen te moeten. Er lagen van die lage kano's klaar, die bijna zonken als je erin stapte. Toch kwamen we gelukkig aan de overkant, maar spannend was het wel!

We maakten een schitterende wandeling en aan het eind zagen we redelijk dichtbij een wilde olifant, dat gebeurd niet vaak volgens ons mannetje. Aan het eind van de wandeling was het broedcentrum voor olifanten. Er was een kleintje van 2 maanden oud en die was heel ondeugend aan het ouwehoeren met de oppasser.

's Avonds kregen we een voortreffelijke maaltijd, samenmet de chinezen. We konden nog naar een culturele avond, maar daar hadden we geen zin meer in. Lekker op tijd slapen, want ze zouden ons om 7 uur alweer wekken.

Vandaag werden we dus voor 7 uur gewekt! Het regende sinds vannacht al pijpenstelen, het is uiteindelijk ook regenseizoen. Helaas hield het ook niet op... Toch gingen we op pad naar de olifantensafari. Het was super!!! Ik dacht dat ik het wel wat eng zou vinden, maar dat was het helemaal niet. Alleen als de olifant echt naar boven of beneden moest, was het wat vreemd. Het is een schitterende natuur!!!! Ruim anderhalf uur duurde de tocht, we hebben alleen 2 hertjes gezien, de andere dieren hielden zich lekker schuil voor de regen. Het is super om te zien hoe eigenwijs die olifanten soms zijn, maar luisteren naar de man bovenop!!! We hebben dus echt genoten.

We zouden gaan kanoen en vogelskijkenvanmiddag, maar we wilden niet weer nat worden, dus dat hebben we overgeslagen. Wel hebben we wat rondgewandeld door het dorp en weer gerust, je wordt onwijs moe van die benauwde warmte. Zo weer lekker eten en vanavond naar de culturele avond.

Tot de volgende keer!!!