2maandennepal.reismee.nl

Paar dagen later....

We zijn inmiddels alweer 2 dagen terug uit Chitwan.

Woensdagavond was de culturele avond in Chitwan en dat was onwijs leuk. Een groep jongens deed allemaal aanval en verdedigingsdansen met stokken, vuur en van alles. Was echt gaaf om te zien.

Donderdagmorgen vertrokken we om 9 uur weer met die heerlijke, luxe bus. Wat een vreselijk gehobbel, echt goed voor onze rug/nek en hand! Maar goed, soms moet je het er maar gewoon voor over hebben. Rond half 4 waren we terug in Kathmandu en vonden een hele aardige taxi-chauffeur en hij reed ook nog eens netjes!

's Avonds eindelijk eens geen patat gegeten, maar een heerlijke pizza. Daarna lopen we nog wat door Thamel, echt een leuke wijk. We vinden een hele gave ski-jas voor Renate en het kost hier zeer weinig allemaal. Gelukkig is de omrekenkoers heel makkelijk! 100 Roepie is 1 Euro, dus makkelijker kan haast niet.

We gaan op tijd slapen, want we zijn allebei toch wel moe van de reis.

Vrijdag slapen we uit en lopen eerst zelf wat door Thamel. We houden sms contact met Linda en die 'vlucht' al vroeg weg uit het ziekenhuis, zo graag wil ze natuurlijk bij ons zijn

Laughing

We gaan met zijn 3en naar Durbar Square, daar staan vele tempels enzo. Je kijkt je ogen echt uit, zoveel is er te zien. Als het begint te regenen vluchten we een restaurantje in. Helaas blijkt nu achteraf het eten niet zo goed te zijn gevallen bij Ronald.

Zaterdag slapen we alweer een beetje uit en dan gaan we ontbijten. Helaas zijn Ronald en Linda wat minder fit, dus Linda gaat eerst nog ff naar bed. Ronald en ik lopen lekker rond, er is hier zoveel te zien, alleen al die verschillende nationaliteiten bekijken is al leuk!

Vanmiddag zijn we met de taxi naar Bhoeda Stoepa gegaan, een hele kletsgraage taxi-chauffer. Hij wil op ons wachten. De stoepa is echt schitterend, 40 bij 40 meter groot. Zoals je hier overal de ogen ziet, zijn ze hier helemaal enorm.Ook is het heel leuk om te zien dat hier over monniken lopen, meeste komen uit Tibet. Op een dakterras gaan we wat drinken en ik wil als enige er wat bij te eten hebben, de magen van Linda en Ronald zijn nog niet je van het.

Als we bij de taxi chauffeur aankomen, wil hij veel te veel hebben om ons naar de Monkey Tempel te brengen. We lopen weg en ineens kan het wel voor onze prijs...helaas hij was te laat! Er was een ander op ons afgekomen met een hele nieuwe taxi die het meteen voor onze prijs wilde doen. De eerste chauffeur werd onwijs uitgelachen door zijn collega's, hij stond goed voor paal!!!!

De Monkey Tempel ligt heel hoog, 'slechts' 365 treden en dat met bijna 30 graden warmte, dat viel niet mee. Op de heenweg zagen we niet zoveel apen, maar terug gelukkig wel. We hebben boven een prachtig uitzicht. We kopen daar ook nog een heel mooi schilderijtje, waar we gelijk allemaal weg van zijn. Als we weer beneden zijn, staat onze taxi er nog en hij brengt ons keurig naar ons hotel, ook dan hoeven we pas te betalen. Dat laatste is toch wel apart om te merken, dat vertrouwen dat ze blijkbaar hebben.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten, alle drie wat anders. Als toetje willen Linda en ik chocoalde pudding. We moeten heel lang wachten en als er dan wat komt, is het totaal niet wat we verwachten!!!! Er komt een kom met een soort chocolademelk, maar het smaakt naar boter. We eten/drinken het allebei niet op, helaas voor de ene euro

Wink

Nu zitten we in een internetcafe en gaan zo weer naar de kamer. Morgen willen we nog naar Patan, want we hebben heerlijk de hele dag nog, we vliegen pas om 23.30!!!!

Foto's komen als we weer thuis zijn, we hebben er 'slechts' 300 gemaakt.

Doeiiiii

willie

Ik heb weer erg genoten van jullie reisverhaal, ben erg benieuwd naar de foto`s, groetjes en goede reis terug
willie