2maandennepal.reismee.nl

Weer thuis!

Gisteravond waren we om 22.00 weer thuis, een reis van zo'n slordige 24 uur. Dat laatste kwam vooral doordat we meer dan 6 uur op Londen moesten wachten en dat duurt lang, heel lang! Dan ben je inmiddels zo dicht bij huis en moet je zo lang rondhangen in een terminal die je al snel gezien hebt. Maar ook dat hebben we weer gehad.

Zondagochtend waren Linda en Ronald nog steeds niet helemaal fit, maar toch ontbeten, koffers ingepakt, wij uitgecheckt en onderweg naar de bus gegaan. Dat busstation daar is één grote bende en overal staan her en der bussen. Je moet maar rondvragen welke bus je moet hebben, want bordjes kennen ze niet.

We vonden hem nadat we een paar keer heen en weer waren gestuurd. Voor een rit van ongeveer 20 minuten betaalden we met zijn 3en 40 cent!

Eindelijk vonden we een schone stad, met zelfs prullenbakken!!!!!! Patan is heel mooi en schoon en ze zijn daar druk aan het werk met het milieu. Verder lijken alle durbar squers wel op elkaar, overal mooie bouwwerken, tempels en dergelijke.

Als we terug in Kathamndu zijn, gaat Linda even liggen wij gaan door Thamel sjouwen. Daar komen we onze goeie taxichauffeur van gister weer tegen, echt ongelofelijk in zo'n grote stad als Kathamndu. We spreken hem aan en vragen of hij 's avonds om 19.00 klaar wil staan om ons naar het vliegveld te brengen.

We maken Linda weer wakker en gaan eten, voor 6 euro met zijn 3en en ieder ook 2x drinken! Dat zijn nog eens leuke prijzen en nog goede borden vol ook!

En wat ik al verwachtte (en Ronald zijn twijfels had), stond onze chauffeur al om half 7 voor ons hotel!!!!Het afscheid was heel even lastig voor Linda, maar we kregen al snel een sms dat het goed ging en dat ze nog steeds (gelukkig!!!!) geen heimwee gevoel heeft.

Wij worden wel een keer of 8 gefouilleerd daar op het vliegveld en alles gaat er nog wel heel ouderwets aan toe. Toch komt alles helemaal goed en worden onze koffers doorgelabeld tot aan amsterdam. Eerst vliegen we 5 uur naar Doha/Qatar en daar is het weer bloed en bloedheet (40 graden)!!!! Ook 's avonds laat! Daar moeten we dus midden in de nacht wachten, dat valt voor mij niet mee. Ik ben op een gegeven moment beroerd van vermoeidheid. Als we in het volgende vliegtuig zitten val ik gelijk in slaap, ik heb niet eens gemerkt dat we opstegen!!!

In Londen zijn we om 9 uur plaatstelijke tijd en moeten we tot 16.00 wachten. Dit duurt lang, heel erg lang.... Maar op 18.05 zijn we dan toch weer terug op nederlandse bodem.

We hebben een super mooie week gehad, waar we nog veel meer beleefd hebben dan dat ik zo heb kunnen opschrijven. We hebben zulke frapante, grappige dingen meegemaakt, zulke trieste hutjes/straatkinderen gezien, maar ook heel veel mooie natuur.

Het is een reis geweest om echt nooit meer te vergeten!!!!!

willie

hoi Daniëlle en Ronald, fijn om te horen dat jullie weer veilig thuis zijn, en dat jullie het zo mooi hebben gehad, heb erg genoten van jullie reisverhalen, groetjes van Willie En Linda, nog veel plezier daar, en hou ons op de hoogte van je doen en laten, ik geniet graam met je mee, Willie